Bertopreis11.reismee.nl

Als je moed toont je weg te gaan, toont de weg zich aan jou.

Opnieuw welkom op mijn nieuwe reisblog!

De dagen lengen, de bomen hebben hun kleurige kledij verloren. De takken tonen weer hun grillige vormen. De mensen steken zich steeds dieper in de kraag van hun jas. Het wordt kouder en voor mij tijd om de warmte te gaan opzoeken. Alleen het water in bevroren toestand dat zich transformeert in een glad krakend zwart ijs met witte stippen kan mij nog doen twijfelen om weer op reis te gaan. Geen vooruitzicht en de schaatsen blijven in het vet. Dan weer op reis, ik ga voor drie weken naar Brazilië. Ik vertrek a.s. maandag naar Rio de Janeiro, daar blijf ik een aantal dagen op een appartement in Copacabana 100 meter van het strand. Temperatuur is momenteel rondom de 30 graden. Daarna ga ik naar het zuiden, een trektocht maken door de canyons rondom Cambara do Sol. Deze tocht eindigt met een abseil van 60/80 meter, afhankelijk van de weersomstandigheden. Verblijf dan nog twee dagen in Porte Alegre en ga naar het beroemde Lagoa dos Patos. Tenslotte ga ik een aantal dagen naar Ilha Grande, een prachtig eiland voor de kust van Brazilië. Daarna met de boot naar Paraty, via Angros rij ik weer terug naar Rio de Janeiro en vlieg weer terug naar Amsterdam. Ik reis weer eens alleen, Carla moet werken, zij reist op andere wijze. Ik breng haar zondag naar Schiphol want zij gaat voor haar werk 10 dagen naar Zweden en Denemarken. Onze vrienden Frans en Ester breng ik zaterdag naar Schiphol voor hun jaarlijkse uitje van 3 maanden naar Australia. Zo fladderen wij uit naar verschillende plekken op deze aardkloot. Ik merk wel dat de voorbereidende gedachten anders dan anders zijn. Door de gebeurtenissen in Parijs komen emoties en zorgelijke denkbeelden naar boven die ik anders niet had als ik op reis ging. Ik laat deze komen met de gedachte “omhels je zorgen en geef ze een plek”.

Dit reisblog gebruik ik om je op de hoogte te houden van alle ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! In mijn profiel lees je wat mij beweegt om te gaan reizen.

Ik zie je graag terug op mijn reisblog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Mijn Motto blijft : leef het leven, geniet !!

Bert

Reacties

Reacties

marion

veel plezier en Bert en laat de zorgen achter!
liefs van cax en mij en een poot van Tessa

Elly van Heiningen

Dag lieve Bert .....een hele goeie vlucht met weer een prachtige reis gewenst ! Zet hem op, ik reis weer graag met je mee....

Ans en Don

Veel plezier en een lieve herfstgroet van de overkant.
Tot ziens

Hans

Klinkt geweldig Bert, omhels het heerlijke land!!

Amy

Prachtig! Kijk uit naar de volgende foto's en verhaal! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!